Handelingsplanning

Het opstellen van een individueel parcours (IHP) per leerling voor de 8 leergebieden en hun domeinen.

Rekening houden met de mogelijkheden en beperkingen van het kind.

Stellen van prioriteiten (= aanbod leerstof / vaardigheden en ondersteuning) voor deze leerling met het klasteam (titularis / logo / kiné / ortho / …).

Ondersteuning volgens de noden van het kind (door logo, kiné, blio).

Verticale en horizontale doorstroming via schooleigen groeilijnen (groeilijnen per domein, gebaseerd op de ontwikkelingsdoelen, opgesteld door ons schoolteam in functie van “wat vinden wij belangrijk dat een leerling in onze school moet weten, kennen, kunnen, … doorheen zijn schoolloopbaan om later zo zelfstandig mogelijk te kunnen functioneren in de maatschappij”).
Hoe gebeurt dat nu bij ons concreet ?

Planning opstellen voor het komende schooljaar = Individueel Handelingsplan (IHP).

Deze planning opsplitsen in kortere periodes en concreet maken via groepswerkplannen (GWP) of individuele werkplannen (IWP).

Wekelijks overleg titularis / co-teacher in verband met inhoud, aanpak, organisatie, gelijkgerichte handelingsstrategie, …

Evalueren van proces via nota’s op GWP / IHP, via overleg, via therapeuten, via rapportering, … .

Drie keer klassenraad (KR) per schooljaar:
– beginklassenraad: beeldvorming en opstelling jaarplanning (IHP)
– oriënteringsklassenraad: evalueren en bijsturen waar nodig
– eindklassenraad: evalueren en synthese naar volgend schooljaar