Corona update

Beste ouders,
Op 15 mei mogen de lagere scholen deels opstarten. Dat besliste de Nationale Veiligheidsraad op vrijdag 24 april. Niet elke leerling kan dus terug naar school en ook niet voltijds. In de komende week zullen wij overleggen met ons team, onze Scholengemeenschap, onze collega’s van Buitengewoon Onderwijs en onze Raad van Bestuur. Het wordt geen gemakkelijke opdracht om een keuze te maken welke klassen we laten starten op 15 mei. We moeten hierbij rekening houden met heel wat aspecten, waarbij de veiligheid van leerlingen en personeel uiteraard voorop staat.
Voor de leerlingen die nog niet mogen opstarten, blijven wij via afstandsonderwijs en het bezorgen van pakketjes aan huis zo goed mogelijk instaan voor het nodige pedagogische aanbod.
Wij blijven ook voorzien in noodopvang voor ouders die in de zorg-, medische-,veiligheidssector werken en voor (groot)ouders die zelf niet kunnen instaan voor de opvang van hun kind. Deze groep moet echter gescheiden blijven van de leerlingen die les krijgen.
Hiervoor moeten heel wat practica worden uitgewerkt.
Wij vragen dan ook uitdrukkelijk om ons de nodige tijd te geven om al deze zaken grondig uit te werken.
In de week van 1 mei nemen we een beslissing over welke klassen we zullen opstarten en op welke dagen. Dat zullen we op 1 mei op onze website plaatsen. Om jullie verder op de hoogte te houden van deze opstart en mogelijke vragen hierover te beantwoorden, zal de klastitularis jullie wekelijks contacteren.

Met vriendelijke groeten,

Els Roelstraete