Nieuwsberichten

Bekijk onze vernieuwde homepagina

Bekijk onze vernieuwde homepagina

https://www.dewaterlelieschool.be/

CLB zet in op online ondersteuning van leerlingen en ouders tijdens de coronacrisis 

Ondanks de opschorting van de lessen, blijft elk Centrum voor Leerlingenbegeleiding (CLB) gegarandeerd bereikbaar, maar er is meer: CLBch@t, het anonieme chatonthaal van de CLB-sector, wordt versterkt. Hiermee zet het CLB in op het ondersteunen van leerlingen en ouders. Vorige week nam het aantal gesprekken over corona op de chat exponentieel toe.

Naast vragen die verband houden met het coronavirus, blijft CLBch@t ook vragen beantwoorden rond allerlei andere thema’s. Alle vragen over het welbevinden & de gezondheid van leerlingen zijn welkom, alsook vragen over de onderwijsloopbaan en het leren & studeren. Daarom werd besloten om alvast deze week de chatpermanentie met 40% uit te breiden.  Tijdens de openingsuren zullen telkens 6 tot 7 chatmedewerkers beschikbaar zijn om vragen te beantwoorden en ondersteuning te bieden.

Leerlingen en ouders kunnen op clbchat.be terecht op maandag, dinsdag en donderdag van 17-21u en op woensdag van 14-21u.  Soms is er een wachtrij, maar in vergelijking met andere organisatoren van chathulp valt dit erg goed mee. De site is geschikt voor mobiel, tablet en pc.

ICT-vaardigheden in coronatijd.

ICT-vaardigheden in coronatijd.

Beste ouders.

Om de kinderen zinvol met de PC of tablet te laten omgaan, kunnen jullie steeds een kijkje nemen op ons Waterlelieportaal.

Hier staan heel wat educatieve spelletjes volgens klas. 
Ook kun je klikken op het thema Lente/Pasen om enkele themaopdrachten te vinden.

Hier klikken voor het Portaal

Hiep hiep hoera! Saartje werd 6 jaar.

Hiep hiep hoera! Saartje werd 6 jaar.

Saartje werd deze week 6 jaar.
Wat vond ze het fijn om dit samen met haar vriendjes in de stippelklas te vieren. We smulden allemaal van de lekkere cake.
De foto’s kan je hier bekijken.

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

What do you want to do ?

New mail

Corona

Corona

Coronavirus: richtlijnen voor scholen

Met preventieve maatregelen kan je de verspreiding van griep-, corona- of andere virussen voorkomen. Moedig je personeel en leerlingen aan om volgende richtlijnen te volgen:

1 Was je handen regelmatig en grondig (40 à 60 sec.) met water en zeep. Hoe je best je handen wast, zie je in deze afbeelding. Het gebruik van speciale wasgels is niet nodig, gewone zeep volstaat.

2 Moet je hoesten? Doe dat in een papieren zakdoekje of in de binnenkant van je elleboog.

3 Gebruik papieren zakdoekjes bij niezen of snuiten en gooi ze weg in een afsluitbare vuilnisbak.

4 Vermijd om handen te geven. Begroet elkaar met een zwaai of met de elleboog.

5 Blijf zeker thuis als je ziek bent. Ga niet naar school. Contacteer je huisarts.

6 Vermijd nauw contact met zieke personen.

7 Raak je gezicht zo weinig mogelijk aan met je handen.

Mondmaskers dragen op school heeft geen enkele meerwaarde. Dat heeft alleen zin in ziekenhuizen waar patiënten met het coronavirus verzorgd worden en in laboratoria waar het lichaamsmateriaal van deze patiënten onderzocht wordt.

Wat met leerlingen die terugkeren uit landen met coronabesmettingen?

• Kinderen of personeel zonder ziektesymptomen kunnen gewoon terugkeren naar school en kunnen hun gewone activiteiten doen zolang ze geen symptomen hebben

• Kinderen of personeel die naar een hoogrisicogebied op reis zijn geweest, moeten waakzaam zijn voor symptomen. Hebben ze symptomen, dan gaan ze niet naar school. Krijgen ze symptomen op school, dan moeten ze meteen de klas verlaten en opgehaald worden door de ouders. De ouders contacteren de huisarts voor verdere opvolging en behandeling.
Welke gebieden ‘hoogrisicogebieden’ zijn, vind je op de website van Sciensano.

• Indien er na onderzoek wordt vastgesteld dat het om een coronabesmetting gaat, zal de huisarts het team Infectieziektebestrijding en Vaccinatie van het Agentschap Zorg en Gezondheid verwittigen die dan nagaat welke maatregelen er moeten worden genomen in de school.

Translate »